Veelgestelde vragen telefoon

Hier vind je de meest gestelde vragen over onze telefoonverzekeringen. Klik op een vraag om naar het antwoord te gaan:

Wanneer kan ik mijn telefoon bij CoverYou verzekeren?
Waar vind ik het IMEI nummer? 
Ik ben toch al verzekerd via mijn inboedelverzekering?
Wat moet ik doen als ik schade heb?
Waar kan ik de polisvoorwaarden van mijn verzekering terugvinden?
Betaal ik een eigen risico? Welke informatie heb ik nodig voor de aanvraag? Wordt diefstal gedekt? Welke apparaten kan ik verzekeren? Wat moet ik doen bij schade? Op welke manier kan ik betalen? Wat gebeurt er nadat ik SmartPhonePolis besteld heb?

Wanneer kan ik mijn telefoon bij CoverYou verzekeren?

  • Je telefoon werkt goed en heeft geen schade.
  • Je telefoon is niet ouder dan 12 maanden.

Waar vind ik het IMEI nummer?

  • Telefoon: *#06# en je IMEI nummer verschijnt in beeld

 Ik ben toch al verzekerd via mijn inboedelverzekering?

  • Een inboedelverzekering biedt alleen binnenshuis een beperkte dekking die vaak niet geldt voor draagbare producten zoals je telefoon.
  • Een speciale kostbaarhedenverzekering is vaak erg prijzig en kent veelal geen dekking bij vallen of stoten, of schade door frisdrank, koffie etc.

Wat moet ik doen als ik schade heb?

  • Begint je polisnummer met een 5?
    Meld je schade dan via dit formulier.
  • Begint je polisnummer niet met een 5, maar bijvoorbeeld met CY, GSM of CTI
    Meld je schade dan aan via dit formulier.
  • Hou je spam inbox in de gaten, want onze e-mails komen hier weleens in terecht. Voeg info@coveryou.nl en schade@qsx-claims.com toe aan je adressenlijst om dit te voorkomen.

Waar kan ik de polisvoorwaarden van mijn verzekering terugvinden?

Bekijk hier de polisvoorwaarden.

Betaal ik een eigen risico?

Dat hangt ervan af of je hiervoor gekozen hebt. Voor een klein bedrag extra in de maand koop je het eigen risico af.

Welke informatie heb ik nodig voor de aanvraag?

Om de aanvraag te kunnen invullen hebben we je persoonsgegeven, bankgegevens, het merk van je apparaat (bijvoorbeeld Apple, Samsung enz.) en het serienummer (bij laptops en tablets) of het IMEI-nummer bij telefoons.

Wordt diefstal gedekt?

SmartPhonePolis dekt roof en inbraak, wanneer je voor diefstaldekking gekozen hebt. Ook toestellen die zich niet zichtbaar in een afgesloten kofferbak van een auto bevinden zijn verzekerd.

Welke apparaten kan ik verzekeren?

SmartPhonePolis verzekert smartphones, tablets en laptops. Je kunt je apparaten tot 12 maand na aankoop verzekeren. De maximale aanschafprijs is €3.000,-.

Wat moet ik doen bij schade?

Bij schade wil je snel geholpen worden. Bij een schade klik je eenvoudig op de button “Schade/diefstal melden” rechtsboven.

Op welke manier kan ik betalen?

De premie wordt maandelijks na afsluiten van de SmartPhonePolis automatisch van u rekening geïncasseerd. Verzekeringspremies worden vooruit betaald. Bent u het niet eens met een afschrijving? Uw bank kan deze tot 8 weken na afschrijving terugboeken.

Wat gebeurt er nadat ik SmartPhonePolis besteld heb?

Nadat u op de button 'bestellen en betalen' heeft geklikt ontvangt u vrijwel meteen uw verzekeringspolis en algemene verzekeringsvoorwaarden in uw e-mail. Vanaf dat moment bent u verzekerd en start de maandelijkse incasso van de verzekeringspremie.