Veelgestelde vragen laptop

Hier vind je de meest gestelde vragen over onze laptopverzekeringen. Klik op een vraag om naar het antwoord te gaan:


Wat gebeurt er als CoverYou de premie niet kan incasseren?
Ik ben toch al verzekerd via mijn inboedelverzekering?
Wat moet ik doen als ik schade heb?
Waar vind ik het serienummer van mijn laptop?
Wat moet ik doen als mijn laptop is gestolen?
Kan ik mijn Laptop die ik via school in bruikleen, of via een huurkoop overeenkomst heb, ook verzekeren bij jullie?
Waar kan ik wijzigingen in mijn gegevens doorgeven?
Waar kan ik de polisvoorwaarden van mijn verzekering terugvinden?
Moet mijn laptop nieuw zijn ten tijde van afsluiting ?
Krijg ik in geval van total loss de schade uitbetaald?


Wat gebeurt er als CoverYou de premie niet kan incasseren?

De dekking van je verzekering gaat in met terugwerkende kracht naar de ingangsdatum op het moment dat CoverYou de eerste maandpremie incasseert.

Kan de premie niet geïncasseerd worden, om welke reden dan ook, dan is er in geval van schade géén dekking.

Bij problemen met incasseren neemt CoverYou hierover contact met je op per brief.

Klinkt leuk, de CoverYou All Risks notebookverzekering, maar ik ben toch al verzekerd via mijn inboedelverzekering?

Een inboedelverzekering biedt alleen binnenshuis een beperkte dekking die vaak niet geldt voor draagbare producten zoals je laptop.

Een speciale kostbaarhedenverzekering is vaak erg prijzig en kent veelal geen dekking bij vallen of stoten, of schade door frisdrank, koffie etc.

De inboedel verzekeringen kennen een eigen risico en schrijven daarbij ook af op uw laptop. Na afschrijving is uw schadevergoeding na het eerste jaar direct al een stuk minder!

Waar vind ik mijn serienummer?

Voor Mac: klik op het apple-icoon linkerboven in en klik op 'Over deze Mac'. Hier vind je het serienummer van je laptop.

De SNID-code bestaat uit 11 cijfers en wordt vermeld op een etiket op de onderzijde van uw notebook of netbook:

Notebook SNID Code

Het serienummer bestaat uit 22 tekens en begint met een L of N. U vindt het serienummer aan de onderzijde van het notebook of netbook. Serienummers van Acer bevatten niet de letter O; dit is altijd het getal 0.

U kunt het serienummer ook vinden in de setup van het Basic Input Output System (BIOS) die u kunt openen door tijdens het opstarten van het systeem op F2 te drukken. Het serienummer wordt vermeld onder Systeeminformatie.

Wat moet ik doen als ik schade heb?

Begint je polisnummer met een 5?

  • Begint je polisnummer met een 5?
    Meld je schade dan via dit formulier.
  • Begint je polisnummer niet met een 5, maar bijvoorbeeld met CY, GSM of CTI
    Meld je schade dan aan via dit formulier.
  • Hou je spam inbox in de gaten, want onze e-mails komen hier weleens in terecht. Voeg info@coveryou.nl en schade@qsx-claims.com toe aan je adressenlijst om dit te voorkomen.

 

Wat moet ik doen als mijn laptop is gestolen?

Aangifte doen bij politie en het aangifteformulier meesturen met uw aankoopbon bij de schademelding. 

Let op: de verzekeraar kan reparatiebonnen opvragen van de reparaties aan de kofferbak en/of het huis. Als je een laptop hebt en deze is gestolen terwijl hij vaststond met een laptopslot (bv in school of bibliotheek), bewaar de achtergebleven gedeelte(n) van het slot. Ook deze kunnen door de verzekeraar opgevraagd worden als bewijs.

Kan ik mijn Laptop die ik via school in bruikleen, of via een huurkoop overeenkomst heb, ook verzekeren bij jullie?

Ja, elke laptop is bij ons te verzekeren. Zeker in het geval dat je een bruikleen of huurkoop contract hebt is het heel verstandig een verzekering af te sluiten. Het kan zo maar gebeuren dat je nog jaren aan het afbetalen bent voor een apparaat dat je niet meer in je bezit hebt.

Wie bepaalt of mijn kapotte laptop gerepareerd of vervangen gaat worden ?

CoverYou bepaalt of de laptop gerepareerd kan worden of dat deze moet worden vervangen.

Hoe kan ik wijzigingen doorgeven in mijn (adres)gegevens voor mijn laptopverzekering?

Geef deze online door via het contactformulier

Stuur een e-mail: info@coveryou.nl

 

Waar kan ik de polisvoorwaarden van mijn verzekering terugvinden?

Bekijk hier de polisvoorwaarden.

Krijg ik in geval van total loss de schade uitbetaald?

Nee, wij vergoeden geen geld. Wij kopen een identiek toestel/apparaat van dezelfde leeftijd, conditie of jonger. U gaat er dus NOOIT op achteruit, minimaal hetzelfde, meestal beter. Als u bv een 6 maanden oude MacBook heeft, proberen wij die te vervangen met een 6 maanden oude MacBook of nieuwer. Dit kunnen refurbished laptops zijn, niet van nieuw te onderscheiden en zelfs met garantie.

Moet mijn laptop nieuw zijn ten tijde van afsluiting?

Nee,  wij kunnen je laptop verzekeren totdat deze een jaar oud is.